martes, 3 de abril de 2012

FASES DEL PLA DE TREBALL



FASE 1   :    
PRESENTACIÓ DELS DIFERENTS CASOS                                                         
  • Objectius:
-      Conèixer l’historial dels diferents infants.
-      Conèixer la problemàtica que presenten.
-      Observar les diferents activitats que s’han anat treballant amb el infant des de que està al centre.
-      Observar l’informe-diagnosi fet per l’escola i/o centre clínic.
  • Destinataris/àries: La presentació dels diferents casos em serveix a mi per conèixer les característiques dels alumnes amb els quals treballaré.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Lectura de l’historial dels alumnes que observaré durant aquella tarda.
  2. Explicació de les característiques principals dels infants per part de la psicopedagoga.
  3. Definició i característiques principals dels diferents trastorns i dificultats.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Historial de l’alumne ( expedient acadèmic, dades personals, familiars, problemàtica existent, informe de l’escola, informe mèdic, informe del centre psicopedagògic, activitats fetes fins ara).
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Observació de les diferents activitats realitzades en el centre psicopedagògic per tal d’observar l’evolució.
FASE 2 :                  
 OBSERVACIÓ DIRECTA DELS DIFERENTS CASOS       
                                        
  • Objectius:
-      Observar la problemàtica de l’alumne i el seu comportament.
-      Observar el recull d’activitats que es fan durant les sessions tenint en compte les dificultats.
-      Observar els recursos que utilitza la psicopedagoga per millorar les dificultats de l’alumne.
-      Observar les relacions entre la psicopedagoga i el infant.
-      Observar el procés de l’alumne de manera continuada setmanalment.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Observació de les sessions de la psicopedagoga amb els infants.
  2. Observació i recull de les activitats i recursos que fa servir la psicopedagoga en els diferents trastorns i problemàtiques.
  3. Relacions entre el professional i l’alumne, factors de motivació i interessos.
  4. L’avaluació formativa.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. L’observació directa.
  2. Registre narratiu de les sessions. (activitats, recursos, impressions personals, etc.).
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Avaluació formativa: observació progressiva del progrés de l’alumne setmanalment durant tot el període de pràctiques.
FASE 3 :           
 ORIENTACIÓ I INTERVENCIÓ ENS ELS CASOS 
                                                      
  • Objectius:
-      Orientar a la psicopedagoga en els diferents casos observats.
-      Oferir noves activitats a fer amb els infants per tal de millorar les seves dificultats.
-      Oferir nous recursos a utilitzar a la psicopedagoga, obrir noves portes que potser no coneix.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Participació activa en les sessions amb els infants.
  2. Realització de diferents activitats en relació amb els continguts adaptats als casos.
  3. Recerca de nous recursos útils per els diferents casos.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Activitats escrites, orals, manipulatives, lúdiques, etc. relacionades amb cada dificultat de l’alumne.
  2. Tècnica cognitiu-conductual ( conseqüències positives, encadenament de resposta, economia de fitxes, l’extinció, el reforç diferencial, el temps fora-aïllament).
  3. Pautes de planificació.
  4. Dinàmica role-playing, jocs de simulació.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Observació de l’alumne durant la sessió ( motivació, interès cap a les activitats ).
  2. Avaluació formativa ( observació del nen durant totes les activitats sobre la millora dels aprenentatges, la millora del comportament, etc.).
 
 
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario