martes, 3 de abril de 2012

CAS SUBJECTE J


SESSIÓ 1: 
 
OBJECTIUS
CONTINGUTS
Aprendre a autorelaxar-se en moments de tensió.
Modelació del comportament.
El debat
Relaxació

Activitats:
- El debat: Parlar sobre què és el debat i escriure-ho amb el Processador de text Word. ( treball per a l'escola).
- Activitat de relaxació: Estirat al terra amb una músia relaxant, la psicopedagoga li fa tècniques de relaxació a partir d'una història sobre el seu cos. 

SESSIÓ 2: 
 
OBJECTIUS
CONTINGUTS
La imitació
Potenciar la comunicació verbal i no verbal.
Modelació del comportament.
- La simetria. - La comunicació verbal i no verbal.

Activitats:
- Activitat de simetria: Es treballa la imitació simètrica, la proporció, i la comunicació. L'objectiu és que vegi que l'elaboració del dibuix en silenci és molt més dificil que el dibuix amb comunicació verbal, i per tant, parlant ens entenem millor i més fàcilment.
  • Primer dibuix: En un full en blanc dibuixar a la vegada que la psicopedagogoa ( cadascú mig full) imitant el que dibuixa l'adult, completament en SILENCI. 
  • Segon dibuix: En un full en blanc dibuixar a la vegada que l'adult el que ella fa, però els dos subjectes es poden comunicar amb GESTOS.
  • Tercer dibuix: En un full en blanc dibuixar el que l'adult fa a la vegada, però els dos subjectes poden comunicar-se VERBALMENT.
- El llenguatge verbal i no verbal. Es remarca la importància del contacte ocular, el to de veu , la postura corporal i la proximitat. 


SESSIÓ 3: 
 
OBJECTIUS
CONTINGUTS
Potenciar la comunicació verbal i no verbal.                                           Eliminar els conflictes i aprendre a solucionar-los pacificament.
-La comunicació
- Resolució de conflictes

Activitats:
- Joc dels disbarats: li mostrem unes imatges on hi ha un disbarat. Per exemple: una imatge d'una noia prenen el sol a la platja amb un matalàs en comptes que amb una toballola. Ho fem oralment, per potenciar la comunicació oral i l'expressió.
- Tenim problemes? Com els solucionem?  ha de pensar i escriure els últim conflictes que hagi tingut, i com els ha solucionat. Pensarem millors maneres de solucionar-los.


SESSIÓ 4: 
 
OBJECTIUS
CONTINGUTS
Potenciar la comunicació verbal i no verbal.                                           Eliminar els conflictes i aprendre a solucionar-los pacificament.
-La comunicació
- Resolució de conflictes
- Gràcies i si us plau.

Activitats:
- Tenim problemes? Com els solucionem? Observar unes imatges on hi ha uns nens amb un conflicte. Ha de pensar de quin conflicte es tracta i de quina manera ho podriem haver evitat. 
- Les solucions. Tenim diferents solucions per un conflicte, i el sujecte ha d'escollir la més ideonea. 
- Paraules màgiques: Tenim una capseta amb papers. Els papers liles signifiquen GRÀCIES, els papers blancs signifiquen SI US PLAU. El subjecte tanca els ulls i agafa un paper, depèn del color ha d'inventar-se una frase on faría servir una de les dues paraules màgiques. 
 Desprès ha de relacionar-ho amb una imatge d'emocions. 


SESSIÓ 5: 
 
OBJECTIUS
CONTINGUTS
Potenciar la comunicació verbal i no verbal.                                           Eliminar els conflictes i aprendre a solucionar-los pacificament.       Aprendre a demanar perdó, quan i com.
-La comunicació
- Resolució de conflictes
- El perdó.

Activitats:
- La responsabilitat: posar exemples de ser responsable i exemples de no ser responsable. 
- Demanar perdó: mostrar imatges de sentiments: a qui li demanariem perdó? què li podriem haver fet perquè es senti així?
- Quan demanem perdó? Com es posa l'altre quan li demananem perdó? Ens plantejem aquestes qüestions i hi reflexionem. 
- En aquests treballs, es treballa la Teoria de la ment, posar-se al lloc de l'altre, mostar empatia, i intentar anticipar-se al que ha passat, ja que els costa molt a subjectes amb aquestes caracteristiques.

No hay comentarios:

Publicar un comentario