martes, 3 de abril de 2012

CAS SUBJECTE L

SESSIÓ 1:

OBJECTIUS
CONTINGUTS
             Remarcar hàbits d’higiene
        Treballar els euros com a contingut i com a treball psicomotriu.
              Millorar l’agilitat psicomotriu.
              Les ungles
             Euros
         Psicomotricitat.
     Algoritmes ( suma i resta)
Activitats: 
Com hem de portar les ungles? (les porta brutes)
      Aprenem a llimar i a donar forma a les ungles.
      Aprenem a pintar-nos les ungles sola.
      Li ensenyem diferents colors de pinta ungles que hi ha, perquè esculli aquell que més li agrada i se les  pugui pintar a casa.
Els euros.
    Apilar monedes que són iguals. 
    Ordenar de gran a petit i ordenar segons el valor.
    Joc de comprar a la botiga i tornar el canvi ( operacions amb calculadora).
Feed-back amb família : Explicació del que s'ha fet durant la sessió.

SESSIÓ 2, 3 i 4

OBJECTIUS
CONTINGUTS
Treballar els euros com a contingut i com a treball psicomotriu.
Millorar l’agilitat psicomotriu.
Euros i bitllets
Psicomotricitat.
Algoritmes ( suma i resta).
Activitats:
Els euros: 
Tornem a fer el treball d'apilar, ordenar i jugar al joc de comprar i vendre productes. Encara continuem tornant el canvi amb calculadora . Es treballa la psicomotricitat al apilar i agafar les monedes i els bitllets, a la vegada que es treballa el càlcul matemàtic. 
Es treballa el concepte de gran-petit, el concepte d'ajuntar, les comes decimals i un treball de numeració i lectura de nombres. 
A la quarta sessió a treballa tornar el canvi sense calculadora.

SESSIÓ 5: 

OBJECTIUS
CONTINGUTS
Treball de perruqueria i hàbits d’higiene.
Millorar l’agilitat psicomotriu.
Els pentitats.
Psicomotricitat.
Activitats:
Perruqueria:
Li ensenyem pentitats a partir d'un dossier on hi ha diferents pentinats possibles. 
- Cua alta: Li ensenyem a fer-se una cua alta amb el raspall i amb els dits. Es treballen l'habilitat psicomotriu i a cuidar-se més. 
- Posar-se clips: Li ensenyem a recullir-se el serrell amb clips. 
- Mig recullit amb clips: Li ensenyem a fer-se una mitja cua i a posar-se els clips ella sola. 
- Li fem fotos desprès de cada pentitat perquè sempre pugui recordar com es feia i lo guapa que estava. 

SESSIÓ 6: 

OBJECTIUS
CONTINGUTS
Treball de perruqueria i hàbits d’higiene.
Millorar l’agilitat psicomotriu.
Treball d'euros com a contingut i com a treball psicomotriu.
Els pentitats.
Psicomotricitat.
Els euros.
Algoritmes ( suma i resta)
Activitats:
- Perruqueria: Començem amb un treball de pentinants. Li ensenyem més maneres de pentinar-se que no coneixia, com la trena des de darrera amb el cabell tot recullit i amb mig recullit.Sempre s'ha d'agafar els serrell amb uns clips. 
- Treball d'euros: Afegim el dècimal com a contingut rellevant en l'activitat. Ha d'ordenar de petit a gran unes xifres decimals. I de gran a petit unes altres xifres decimals. A continuació haurà d'agafar la quantitat de cada xifra decimal amb monedes o bitllets.


SESSIÓ 7: 

OBJECTIUS
CONTINGUTS
Millorar l’agilitat psicomotriu.
Treball d'euros com a contingut i com a treball psicomotriu.
Psicomotricitat.
Els euros.
Algoritmes ( suma i resta)
Activitats:
- Treball d'euros: afrupem quantitats iguals de valor amb bitllets diferents, és a dir, construim un valor amb dos monedes anteriors. Ex: 5 + 5 = 10 etc.
Activitat de tornar el canvi amb bitllets ( si paga 50 euros i val 30 euros quan em de tornar?)
Activitat de comptar de 10 en 10.
- Saltar a la comba: Per millorar la psicomotricitat es fa un treball de saltar la comba, per tal que coordini els moviments. 


SESSIÓ 8: 

OBJECTIUS
CONTINGUTS
- Reforçar el treball de monedes.
- Psicomotricitat groixuda i fina.
- Potenciar l'activitat física com a valor impressindible per al cos.
- Els euros i els cèntims
- L'esport.
- Quantitats grans i petites.
Activitats:
- Activitat TIC amb monedes, cèntims i euros: Es fa un treball d'ordinador el qual no està acostumada per treballar la psicomotricitat amb el ratolí. El joc li ensenya les monedes que hi ha i aleshores els hi fa classificar amb més grans que... més petites que... ordenar per ordre de quantitats i pagar uns diners amb efectiu just. 
- Activitat TIC: comprar en una botiga online. La venedora ens mostra els productes i ella escull el que vol comprar. Li ha de donar les monedes justes que necessita per comprar-ho.
- Joc de psicomotricitat: Mar i Terra. Es tracta d'un joc on poden jugar més participants. Es traça una línea al terra. En un costat es terra i en l'altre costat és mar. Quan la professional diu terra la participant ha de fer un salt amb peus junts cap al costat adequat, quan digui mar ha de fer un salt cap a l'altre costat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario