Inici de les pràctiques. La meva primera impressió al centre va estar positiva. Vaig observar que la psicopedagoga té un tarannà molt dinàmic i em deixarà participar força en les sessions amb els alumnes.
La psicopedagoga em va mostrar els diferents casos que tenia dins un horari i vaig tenir més la sensació d'estar més centrada i més dins el centre.
Aquest dia vaig sortir amb una sensació una mica extranya del centre, però m'agrada tenir les coses molt pautades i em va donar la sensació de que allà sobrava.
Durant la tarda, li vaig preguntar a la psicopedagoga quan podria acompanyar-la a alguna escola durant el mati (que és quan hi va), per poder fer el seguiment del cas amb els mestres de l'alumne i la seva família, així jo podría preveure-ho i demanar un permís a la meva feina. Sorprenentment vaig rebre la resposta que no podria anar a cap escola ja que el centre no ho permet ( en un principi durant la primera entrevista em van dir que si que podria).
Llavors li vaig preguntar si podria assistir a alguna xerrada a l'escola bressol o xerrades amb famílies, però també vaig rebre la resposta negativa ( en un principi durant la primera entrevista em van dir que si que podria). Així que ja us podeu imaginar el meu disgust. Per sort, la Cristina ( la consultora de la UOC) em va animar i donar uns bons consells que em van servir per tirar endavant.
Desprès de dues setmanes al centre, les sessions amb la psicopedagoga van ser molt productives, vaig poder participar i inclòs em va deixar fer una part de la reeducació d'una alumna.
____________________________________________________________________
Observacions sobre el CAS SUBJECTE AL
Per la de reconduir la conducta també utilitzen el mètode TEACCH, com en qualsevol altra activitat al centre. Tot allò que se li vol ensenyar està escrit amb rètols, el que s'ha de fer i el que no s'ha de fer. Són rètols clars i grans, amb colors on el subjecte mostri atenció quan se li ensenya. Quan realitza una acció mal feta se li ensenya el STOP o una cara trista, per contra quan ho fa bé se li reforça amb una imatge de dit amunt o una cara contenta. El subjecte es mostra molt motivat amb aquestes indicacions i funciona molt bé.
Desprès de la realització de les pràctiques, personalment he observat algunes de les conducte més corrents en subjectes amb un Trastorn del desenvolupament Autista.
- Rituals i obsessions -> són molt obsessionats amb allò que desitgen, per això és important treballar el desitg en algunes sessions d'intervenció. Tenen molta obsessió en posar en ordre les peçes o petits objectes que puguin tenir, i anar corrents al lavabo sol i tirar-se el terra.
Sempre que realitza alguna acció bona se li dòna un premi de gomet verd.
-Tots els hàbits conductuals ha d'anar acompanyats d'IMATGES.
-El llenguage ha de ser clar i precis i dirigit al subjecte amb contacte ocular.
- Gratificar, recompensar o premiar en conductes adeqades.
- Desglossar les activitats en parts més petites per facilitar la feina.
- En conductes inadeqüades, usar l'extinció ( no prestar atenció a l'acció incorrecta).
- Redirigir l'atenció del subjecte cap una activitat apropiada.
- Reforçar les conductes alternatives ( les bones).
- Modificació de la conducta amb metodologia Lovaas ( extinció, temps fora, reforçament diferencial).
____________________________________________________________________
Observacions sobre el CAS SUBJECTE AL
Per la de reconduir la conducta també utilitzen el mètode TEACCH, com en qualsevol altra activitat al centre. Tot allò que se li vol ensenyar està escrit amb rètols, el que s'ha de fer i el que no s'ha de fer. Són rètols clars i grans, amb colors on el subjecte mostri atenció quan se li ensenya. Quan realitza una acció mal feta se li ensenya el STOP o una cara trista, per contra quan ho fa bé se li reforça amb una imatge de dit amunt o una cara contenta. El subjecte es mostra molt motivat amb aquestes indicacions i funciona molt bé.
Desprès de la realització de les pràctiques, personalment he observat algunes de les conducte més corrents en subjectes amb un Trastorn del desenvolupament Autista.
- Rituals i obsessions -> són molt obsessionats amb allò que desitgen, per això és important treballar el desitg en algunes sessions d'intervenció. Tenen molta obsessió en posar en ordre les peçes o petits objectes que puguin tenir, i anar corrents al lavabo sol i tirar-se el terra.
Sempre que realitza alguna acció bona se li dòna un premi de gomet verd.
-Tots els hàbits conductuals ha d'anar acompanyats d'IMATGES.
-El llenguage ha de ser clar i precis i dirigit al subjecte amb contacte ocular.
- Gratificar, recompensar o premiar en conductes adeqades.
- Desglossar les activitats en parts més petites per facilitar la feina.
- En conductes inadeqüades, usar l'extinció ( no prestar atenció a l'acció incorrecta).
- Redirigir l'atenció del subjecte cap una activitat apropiada.
- Reforçar les conductes alternatives ( les bones).
- Modificació de la conducta amb metodologia Lovaas ( extinció, temps fora, reforçament diferencial).
L
hola,
ResponderEliminarem sap greu aquest inici de pràctiques que has tingut; malauradament per a molts professionals tenir una persona en pràctiques els resulta incòmode, no hauria de ser així, penso que haurian estar orgullosos de la seva praxi i compartir-la amb els professionals que venen al darrera amb el desig d'aprendre.
Espero que ara ja tot et vagi anant millor i sí tenim sort de la consultora de la UOC els seus missatges sempre són d'ajuda i motivació.
molts ànims!
Brígida
Gràcies Brígida. Doncs per sort, ara estic contenta de com està anant, no em puc queixar.
ResponderEliminarEspero seguir disfrutant!