El camp d'estudi serà observar i donar resposta a una sèrie de prioritats* i participar tant com sigui possible, aportant recursos i activitats per treballar amb els alumnes.
Aquestes prioritats són:
- De la psicopedagoga em fixo en :
- - Les seves
tasques setmanals.
- - Els objectius
que vol assolir en cada cas.
- - Els
continguts de la sessió tenint en compte la problemàtica.
- - La
improvatització i/o planificació dels continguts i activitats en cada sessió.
- - La
metodologia que segueix durant la sessió.
- - Quines
activitats utilitza en cada cas.
- - Quins recursos
utilitza i d’on els treu.
- - La
temporalització de les sessions depenent de la problemàtica.
- - Quin tipus
d’avaluació fa per adonar-se de les millores.
- - Fins a on
arriba el cas? És a dir, quan es decideix que no necessita més intervenció un
alumne.
- - El tipus de
sessió: més d’orientació i intervenció psicopedagògica o més clínica.
- - L’ús o
l’absència de tests o proves estandarditzades.
- De l’alumne em fixo en:
- - La seva
problemàtica ( característiques) i el seu historial ( context social, familiar,
escolar).
- - La seva
conducta durant la sessió ( els seus gestos, comportaments, l’expressió oral,
el seu nivell acadèmic, etc.)
- - La seva
motivació, interessos, emocions. ( si li agrada el que està fent o no).
- - El seu estat
anímic ( sentiments).
- - La seva
relació amb la psicopedagoga.
La metodologia a seguir serà l'observació i seguiment setmanal d'uns quants casos. A més, un d’aquest
casos l’escolliré com a principal per a seguir i intervenir de manera més personal, més ajustada i ampliada.
Les pràctiques parteixen d’una situació que es vol conèixer, i posteriorment
aquesta situació es voldrà millorar i valorar.
Hola Cristina! Veig que estem fent unes pràctques molt semblants.
ResponderEliminarJo també estic amb la psicopedagoga de l'escola observant la seva feina i el tractament que en fa amb els alumnes.
Molta sort.