Quines necessitats
s’haurien de treballar amb el subjecte L?
-
Control
de la posició
Quan seu a la cadira sovint seu en una posición incorrecta, es mou bastant i no
sap relaxar-se amb el cul endins i l’esquena al espatller. Les cames les té en
moviment i sovint una damunt de l’altre. Cal repetir-li abans de cada sessió i
anar-li recordant durant. Així com donar una bons models de postura.
-
Mobilitat
de desplaçament
té dificultats per desplaçar-se amb seguretat i per coordinar moviments. El treball de salt de la comba és útil per al
desplaçament.
-
Mobilitat
de manipulació
amb el treball dels euros es treballa conjuntament la manipulació d’objectes i
la precisió.
-
Activitats
domèstiques
orientar a la familia perquè la deixin realizar activitats a casa, fer-li un
pla de les tasques que ella pot realizar sola.
-
Estris
per a la higiene personal
Continuar amb el treball de pentinats i treball d’ungles. El dossier de
pentinats és molt útil per ella. També se li pot fer un de manicura perquè ella
a casa pugui pràcticar.
-
Estris
per a l’alimentació conscienciar a la nena i a la familia de la importància d’una bona alimentació.
Fomentar uns bons hàbits, tot i que serà feina de la familia que ho posi en
pràctica. El treball d’elaboració d’una piràmide de l’alimentació seria
interessant.
-
Joc,
temps lliure i esport Fomentar el joc per a millorar el desplaçament I la manipulació, així com els
bons hàbits de salut amb l’esport. Proposar activitats divertides i sanes per fer durant el temps lliure. Saltar
la comba és una activitat lúdica que ja pot realitzar en el seu temps lliure I
que l’ajuda al seu desenvolupament.
-
Entorn arquitectònic
-
Actitud
i comportament social La
motivació i l’interès per aprendre és principal. Sovint la nena arriba molt
cansada al Gama, amb poques ganes de treballar i tol i fa molta mandra. Tot i
que la nena millora molt gràcies a la sessions, amb més interés encara podría
fer-ho més ràpid. Començar les sessions amb algo que la motivi i l’activi, com
pot ser un ball ( a més es treballa la coordinació i mobiltat), podría ser
útil.
-
Comunicació
assistida
La confiança amb la psicopedagoga és imprescindible. La comunicación ha de ser
reciproca però es dòna ben poc aquest tipus de comunicación. La nena gairebé
mai intervé en la comunicación ni té iniciativa per explicar res. Es podría
realizar un treball de comunicació oral per tal d’agafar seguretat en ella.
-
Educació
en els aprenentatges
SESSIONS PRÀCTIQUES
- Activitat Monedes i bitllets
Objectiu
|
-
Millorar la mobilitat de manipulació
|
Contingut
|
-
Euros
-
Manipulació
|
Activitat
|
Treball de les TIC. Amb les TiC també treballa la
manipulació del ratolí. Introducció de les monedes, i treballar d’associació,
classificació, quantitats i associació.
|
Criteris
|
Coneixement de les monedes i els bitllets d’euro.
Control de les TIC.
|
Temporització
|
20 minuts
|
Recurs
|
Monedas 2
|
- Activitat comprem a la botiga.
Objectiu
|
-
Millorar la mobilitat de manipulació
|
Contingut
|
-
Euros
-
Manipulació
|
Activitat
|
Treball de les TIC. Amb les TiC també treballa la
manipulació del ratolí. Botiga online on ha de comprar objectes amb monedes i
bitllets.
|
Criteris
|
Coneixement de comprar amb euros.
|
Temporització
|
10 minuts
|
Recurs
|
La Tienda amiga
|
- Activitat de Joc : Mar i terra.
Objectiu
|
-
Millorar la mobilitat de desplaçament.
-
Control de l’orientació espacial.
-
Potenciar el joc en el temps lliure i
l’esport.
|
Contingut
|
-
Coordinació i desplaçament.
-
Orientació espacial ( dreta- esquerra)
-
El joc, l’esport i el temps de lleure.
|
Temporalització
|
-
5 minuts
|
Activitat
|
-
L’activitat consisteix en marcar una línea
recta amb una corda. La part dreta de la corda será mar, la part Esquerra de
la corda será terra. Si la persona que dirigeix el joc diu Mar, els jugadors
han de saltar cap a la dreta, si diu Terra han de saltar cap a l’esquerra.
Com més habilitat s’agafa més ràpid pot anar el dirigent.
|
Criteris
avaluació
|
-
S’avalua l’habilitat de coordinació entre
dreta- esquerra i el desplaçament.
|
PROPOSTA D’ACTIVITAT DE COMUNICACIÓ
-
Jo començo explicant un conte i la nena l’ha de
continuar. Desprès pot continuar el conte la psicopedagogoa fins a
obtinir un conte divertit.
-
Al seguent conte pot començar ella i continuar
nosaltres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario