martes, 29 de mayo de 2012

CAS SUBJECTE L


Quines necessitats s’haurien de treballar amb el subjecte L?

-          Control de la posició  Quan seu a la cadira sovint seu en una posición incorrecta, es mou bastant i no sap relaxar-se amb el cul endins i l’esquena al espatller. Les cames les té en moviment i sovint una damunt de l’altre. Cal repetir-li abans de cada sessió i anar-li recordant durant. Així com donar una bons models de postura.
-          Mobilitat de desplaçament  té dificultats per desplaçar-se amb seguretat i per coordinar moviments.  El treball de salt de la comba és útil per al desplaçament.
-          Mobilitat de manipulació  amb el treball dels euros es treballa conjuntament la manipulació d’objectes i la precisió.
-          Activitats domèstiques  orientar a la familia perquè la deixin realizar activitats a casa, fer-li un pla de les tasques que ella pot realizar sola.
-          Estris per a la higiene personal  Continuar amb el treball de pentinats i treball d’ungles. El dossier de pentinats és molt útil per ella. També se li pot fer un de manicura perquè ella a casa pugui pràcticar.
-          Estris per a l’alimentació conscienciar a la nena i a la familia de la importància d’una bona alimentació. Fomentar uns bons hàbits, tot i que serà feina de la familia que ho posi en pràctica. El treball d’elaboració d’una piràmide de l’alimentació seria interessant.
-          Joc, temps lliure i esport Fomentar el joc per a millorar el desplaçament I la manipulació, així com els bons hàbits de salut amb l’esport. Proposar activitats divertides i sanes per fer durant el temps lliure. Saltar la comba és una activitat lúdica que ja pot realitzar en el seu temps lliure I que l’ajuda al seu desenvolupament.
-          Entorn arquitectònic 
-          Actitud i comportament social  La motivació i l’interès per aprendre és principal. Sovint la nena arriba molt cansada al Gama, amb poques ganes de treballar i tol i fa molta mandra. Tot i que la nena millora molt gràcies a la sessions, amb més interés encara podría fer-ho més ràpid. Començar les sessions amb algo que la motivi i l’activi, com pot ser un ball ( a més es treballa la coordinació i mobiltat), podría ser útil.
-          Comunicació assistida La confiança amb la psicopedagoga és imprescindible. La comunicación ha de ser reciproca però es dòna ben poc aquest tipus de comunicación. La nena gairebé mai intervé en la comunicación ni té iniciativa per explicar res. Es podría realizar un treball de comunicació oral per tal d’agafar seguretat en ella.
-          Educació en els aprenentatges 

 
SESSIONS PRÀCTIQUES 

- Activitat Monedes i bitllets

Objectiu
-          Millorar la mobilitat de manipulació

Contingut
-          Euros
-          Manipulació
Activitat
Treball de les TIC. Amb les TiC també treballa la manipulació del ratolí. Introducció de les monedes, i treballar d’associació, classificació, quantitats i associació.
Criteris
Coneixement de les monedes i els bitllets d’euro.
Control de les TIC.
Temporització
20 minuts
Recurs
Monedas 2

- Activitat comprem a la botiga.
 
Objectiu
-          Millorar la mobilitat de manipulació
Contingut
-          Euros
-          Manipulació
Activitat
Treball de les TIC. Amb les TiC també treballa la manipulació del ratolí. Botiga online on ha de comprar objectes amb monedes i bitllets.
Criteris
Coneixement de comprar amb euros.
Temporització
10 minuts
Recurs
La Tienda amiga

- Activitat de Joc : Mar i terra.

Objectiu  

-          Millorar la mobilitat de desplaçament.
-          Control de l’orientació espacial.
-          Potenciar el joc en el temps lliure i l’esport.
Contingut

-          Coordinació i desplaçament.
-          Orientació espacial ( dreta- esquerra)
-          El joc, l’esport i el temps de lleure.
Temporalització

-          5 minuts

Activitat

-          L’activitat consisteix en marcar una línea recta amb una corda. La part dreta de la corda será mar, la part Esquerra de la corda será terra. Si la persona que dirigeix el joc diu Mar, els jugadors han de saltar cap a la dreta, si diu Terra han de saltar cap a l’esquerra. Com més habilitat s’agafa més ràpid pot anar el dirigent. 

Criteris avaluació

-          S’avalua l’habilitat de coordinació entre dreta- esquerra i el desplaçament.

PROPOSTA D’ACTIVITAT DE COMUNICACIÓ
-          Jo començo explicant un conte i la nena l’ha de continuar. Desprès pot continuar el conte la psicopedagogoa fins a obtinir un conte divertit.
-          Al seguent conte pot començar ella i continuar nosaltres.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario