jueves, 3 de mayo de 2012

CAS SUBJECTE E

SESSIÓ 1: 
 
OBJECTIUS
CONTINGUTS
 -Treball de conducta voluntari i involuntari. 
-L'empatia com a eina diària.
- Potenciar l'acostament als sentiments i les emocions.
El perdó.
La teoria de la ment.

Activitats: 
- Activitat de demanar perdó. Quan demanem perdó voluntariament i involuntariament. Posar experiències en la seva vida que hagi demanat perdó en voluntariament i quan involuntariament.
- Teoria de la ment: L'empatia és un punt feble de l'Asperger, aixi doncs, es treballa posar-se al lloc de l'altre. Agafem un objecte que ell veu que està en un lloc. A continuació el canviem de lloc i ell ha d'endivinar on és aquell objecte ara. Aquesta és una prova de diagnòstic per als TGD.
- Economia de fitxes: Cara contenta.

SESSIÓ 2: 
 
OBJECTIUS
CONTINGUTS
 - Millorar l'agilitat lectura i la seva comprensió.
 - Potenciar l'acostament als sentiments i les emocions.

La lectura i la comprensió.
Els sentiments i les emocions.
Estimar, la vergonya i la por.
Activitats: 
- Activitat de lectura d'un text i la seva comprensió lectora.
- Activitat de sentiments: Què sents avui? Diferència entre ara i quan erets bebè. Què significa estimar? Parlem i reflexionem sobre estimar, abraçar i donar petons, associat a la vergonya i la por. Ell no té por a res ( això diu).
- Economia de fitxes: cara contenta.

SESSIÓ 3: 
 
OBJECTIUS
CONTINGUTS
 - Potenciar l'acostament als sentiments i les emocions.

Els sentiments i les emocions.

Activitats: 
- Activitat de reflexió:  escolta d'una cancó que ens expressa una emoció i reflexionar sobre quina emoció és, què sentim, etc. Relacionar el so de la música amb una imatge. ( Es treballa una emoció diferent en cada sessió).
- Visualització d'un vídeo: Els tres porquets i el llop. Analitzem el vídeo. Com es senten els porquets? I el llop? etc.
-Economia de fitxes: cara contenta.

SESSIÓ 4: 
 
OBJECTIUS
CONTINGUTS
 - Potenciar l'acostament als sentiments i les emocions.

Els sentiments i les emocions.
Lectura i comprensió lectora.

Activitats: 
- Conte dels disbarats : Es tracta de llegir un conte on els personatges d'aquest tenen els sentiments canviats. Resulta que el protagonista ha tret molt bones notes però està trist, o que ha perdut la seva joguina preferida però té molta por. L'alumne ha d'endivinar els canvis que ha de fer i reflexionar-hi.
-Economia de fitxes : cara contenta

SESSIÓ 5: 
 
OBJECTIUS
CONTINGUTS
 - Potenciar l'acostament als sentiments i les emocions.

Els sentiments i les emocions.

Activitats: 
- Joc de la cara pintada: La psicopedagoga i jo juguem amb l'alumne (activitat en grup). Es tracta de pintar la cara del company fent-li una expressió facial corresponent a una emoció. Un mateix no es veu la cara, aixi que ha d'endivinar a partir de les pistes que li doni el company, quina és l'emoció de la seva cara. Les pistes que podem donar han de ser a partir d'exemples d'experiències o situacions en què ens haguem sentit com aquella emoció.
Aquest joc l'he elaborat jo com a activitat innovadora per al meu practicum.
-Economia de fitxes : cara contenta


SESSIÓ 6: 
 
OBJECTIUS
CONTINGUTS
 - Potenciar l'acostament als sentiments i les emocions.

Els sentiments i les emocions.

Activitats: 
- Joc del dau : el nen ha de tirar el dau i li surtirà una cara amb una imatge d'una expressió facil. Ell ha de dir de quina expressió es tracta, posar un exemple de quan ens podem sentir així, i realitzar la mateixa cara davant d'un miral per identificar aquesta cara a les altres persones i sentir empatia.
-Economia de fitxes : cara contenta

No hay comentarios:

Publicar un comentario